Блог

Україна – єдина країна, або Перший урок у школах об’єднає країну

12.08.2014 18:16

 

Суспільно-політична ситуація та події останніх місяців, окупація Російською Федерацією Криму, збройні акції російських терористів у східних регіонах України обумовили тему Першого уроку 2014/2015 навчального року – «Україна – єдина країна» (лист МОН від 01.08.2014 № 1/9-388).

Метою Першого уроку є формування в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави.

Під час уроку мають бути реалізовані такі завдання:

- ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;

- формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;

- формувати готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни;

- виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.

Основний зміст Першого уроку має бути спрямований на утвердження єдності України, нероздільності її території та народу, що її населяє. Важливо акцентувати увагу дітей на тому, що Крим і Донбас – це Україна, що люди, які мешкають на цих територіях, – громадяни України.

Під час проведення Першого уроку вчитель має сприяти усвідомленню учнями спільності інтересів усіх громадян держави в розбудові України, необхідності інтелектуального, творчого та фізичного розвитку кожної особистості задля розквіту держави в цілому, формуванню міжнаціональної толерантності.

На уроці доцільно звернутись до подій минулого та сьогодення, що засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого, заможного життя: існування могутньої Київської держави Володимира Великого, Ярослава Мудрого, створення першої християнської республіки в Європі – Запорізької Січі, започаткування власної державності в Українській Народній Республіці, проголошення в 1991 році незалежності України, прояву громадянської активності під час Помаранчевої революції 2004 року, і, звичайно, Революції гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні, подвигу українських військових та добровольців у боротьбі із російськими бойовиками, які тероризують східні регіони України.

У цей момент уроку доцільно оголосити хвилину мовчання з метою вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні, воїнів та інших загиблих у боротьбі за свободу, цілісність та єдність нашої держави.

Вчитель має акцентувати увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій. Важливо, щоб учні ідентифікували себе з українським народом, прагнули жити в Україні, розуміли необхідність дотримання конституційних та правових норм, володіння державною мовою, шанобливого ставлення до історії, культури та традицій українського народу.

Help your children read in English / Допоможіть вашим дітям навчитися читати англійською

29.03.2014 00:23

 

Reading in the Primary Classroom

Learning to read in English is an essential skill that children must learn on their journey to becoming confident speakers of English.

Join Tetiana Redchenko on April 9th for a webinar on looking at different approaches to reading with children with different tips and activities to use in the classroom to help your pupils.

Wednesday April 9th 17.00-18.00 EEST

Навчитися читати англійською мовою - це основне вміння, яким повинні оволодіти діти на шляху до вільного володіння мовою.

Приєднайтеся до Тетяни Редченко 9 квітня на вебінарі, присвяченому різним підходам до навчання читання молодших школярів з використанням різноманітних вправ і цікавих завдань, які допоможуть вашим маленьким учням у цій нелегкій справі.

Середа, 9 квітня, 17.00 – 18.00 ( за українським часом)

Якими будуть першочергові кроки в освіті України

08.03.2014 21:37

 

4 березня 2014 року відбулася прес-конференція нового керівництва Міністерства освіти і науки України на тему «Нові кроки в освітній політиці України».

Як повідомляє прес-служба Міністерства освти, у ній взяли участь міністр освіти і науки України Сергій Квіт, перший заступник міністра Інна Совсун, заступник міністра Павло Полянський.

Сергій Квіт зазначив, що: «…міністерство освіти і науки переходить від щоденного контролювання роботи навчальних закладів до того, що ми допомагатимемо нашим закладам освіти займатися власне якістю. Тобто в центрі нашої уваги – якість. Якість навчання, якість викладання та якість наукових досліджень. Завдання міністерства – сприяти досягненню нашими навчальними закладами найвищої якості, а не щодня їх контролювати».

Серед першочергових кроків міністр назвав прийняття нового Закону України «Про вищу освіту» та рамкового широкого Закону України «Про освіту».

«Ці документи напрацьовані. Є тісна співпраця й повне розуміння із профільним комітетом Верховної Ради України, який очолює Лілія Гриневич. Є консенсус у Верховній Раді», – наголосив Сергій Квіт.

Він також повідомив, що спрощуватимуться й уточнюватимуться умови прийому у вищі навчальні заклади.

«Спрощуватимемо університетську звітність. І також будемо спрощувати паперотворчість, якою займаються наші викладачі замість того, щоб готуватись до пар і проводити наукові дослідження», – сказав міністр.

За його словами, Державна інспекція навчальних закладів не матиме репресивних функцій. «Це я хочу ствердно сказати. На жаль, вона такі функції мала», – зазначив він.

Окрім того, Сергій Квіт поінформував, що Міністерство освіти і науки відмовлятиметься від складання університетських рейтингів, оскільки держава не може оцінювати сама себе. Рейтингами повинні займатись незалежні організації. І в Україні є достатньо незалежних рейтингів, які проводяться щороку за своїми методиками. Недержавні рейтинги цілком професійні, на їх підставі можна з’ясувати, зокрема, для наших абітурієнтів, які вищі навчальні заклади кращі, а які гірші.

«Також ми будемо ініціювати відділення Всеукраїнської атестаційної комісії від міністерства. Вона має бути незалежною. І в перспективі ми будемо розвивати цю систему: яким чином захищатимуться дисертації, присвоюватимуться вчені ступені та наукові звання», – сказав міністр.

Про завершення навчального року в загальноосвітніх навчальних закладах Сергій Квіт повідомив, що абсолютно однозначно не будуть нав’язуватися жодні додаткові платні послуги: «Не треба буде купувати ніякі додаткові щоденники, книжки і таке інше. Державна підсумкова атестація буде для дітей пом’якшена, адже це важкий, нервовий рік. Це вимога тієї ситуації, в якій ми знаходимось. Будуть також зняті заборони на використання підручників, які друкувались у попередні роки. Буде загальна лібералізація».

Основна увага приділятиметься зовнішньому незалежному оцінюванню: «Для того щоб воно відбулось належним чином, потрібні кошти. Це питання завтра розглядатиметься в уряді».

Окремо Сергій Квіт звернувся до мешканців Криму: «Зараз ми знаходимось у стані військової інтервенції сусідньої держави. Міністерство освіти і науки дбатиме про навчальні заклади Криму. Вони будуть фінансуватися. За це можна не переживати. Хотів би звернути увагу на те, що зовнішнє незалежне оцінювання обов’язково має відбутися. Для того, щоб діти кримчан мали можливість поступати в університети. Це дуже важлива справа. Думаю, у нас буде повна єдність. Ми розуміємо проблеми, в яких опинились навчальні заклади Криму. Ми будемо приділяти спеціальну увагу й фінансуванню, й контактам, щоб ми провели всі технологічні процеси для завершення навчального року, вступної кампанії, щоб не постраждали від цього наші діти та інтереси кримчан».

Також міністр звернувся до українських військовослужбовців, передусім до тих, які знаходяться у Криму, працівників правоохоронних органів: «Усі ви повинні знати, що ми про вас пам’ятаємо, думаємо і ми вами пишаємося. Зараз ви є тими людьми, які роблять українську історію. Ви не самі. Ми обов’язково переможемо. Українська держава буде єдиною і вона буде незалежною».

У свою чергу, перший заступник міністра Інна Совсун наголосила, що планується забезпечення активного інформування про діяльність МОН: «У першу чергу ми приділяємо увагу забезпеченню максимальної прозорості, публічності та відкритості в питанні діяльності міністерства. Ми забезпечимо, щоб абсолютно всі накази, усі рішення міністерства були доступні на веб-сайті міністерства. Важливе питання, яке прозвучало від студентів – прозорість бухгалтерської звітності. З фахівцями ми працюємо над тим, щоб забезпечити публікацію бухгалтерської звітності на сайті міністерства в узагальненому вигляді. У такому випадку будь-хто зможе продивитися документи».

Забезпечення такої публічності та прозорості, за словами Інни Совсун, гарантуватиме зростання рівня довіри до нового керівництва Міністерства освіти і науки, і «…з 1 квітня всі зможуть зайти на сайт міністерства та подивитися, за що сьогодні та кому платило міністерство».

Також вона повідомила, що почалась робота над спрощенням процедури нострифікації, адже зараз вона є вкрай ресурсоємкою.

«Важлива реформа – забезпечення максимальної публічності захисту дисертацій. Переконані, коли всі дисертації будуть розміщенні онлайн, тільки тоді, по-перше, можна буде ефективно запобігати плагіату. По-друге, таким чином можна буде підвищити рівень довіри до дисертацій, які захищаються. Ми працюємо над тим, як утілити цей проект», – наголосила перший заступник міністра.

Окрім того, Інна Совсун розповіла про зміни, які будуть внесені в Умови прийому у вищі навчальні заклади: «Середній бал атестату в сумі 200 балів було запроваджено у 2010 році. Ми порадилися, що з цим робити. Безперечно, середня освіта є важливою. Важливо мотивувати учнів учити всі предмети. З іншого боку, усі прекрасно розуміють, що в умовах, коли у школах немає єдиного підходу до оцінювання результатів навчання, говорити про те, що середній бал атестату є об’єктивним показником, дуже складно. Тому ми прийняли рішення, що в цьому році будуть прийматись відповідні зміни в Умовах прийому у ВНЗ. Середній бал атестату буде враховуватись, але не в сумі 200 балів, а в сумі 12 балів. Проект цього рішення буде підготовлений найближчим часом».

Заступник міністра Павло Полянський прокоментував запровадження профільної освіти у школах: «Як голова Центру освітнього моніторингу я, можливо, був найбільшим критиком редакції Концепції профільного навчання і не тому, що я якийсь злосливий. Я ніколи не міг зрозуміти, чому замість того, щоби взяти задарма кимось зроблене, у відповідь завжди було неприйняття. Концепція має набрати чинність із 2017 року. Ми так далеко не заглядаємо. Але там є одна дуже велика хиба методичного плану – зведено воєдино фрагменти типових навчальних планів, де вже розписано конкретні предмети й немає відповіді на ключове запитання: які ресурси будуть виділятись державою для втілення профільного навчання? Ми не хочемо бути тими лікарями, які, не спитавши пацієнта, що в нього болить, починають його лікувати. Ми очевидно відкриємо дискусію за участю експертного середовища, громадськості, включно з батьками, усіма споживачами цих освітніх послуг, обговоримо це питання спільно з Національною академією педагогічних наук».

Окрім того, Сергій Квіт також поінформував про проведення аудиту діяльності МОН: «Ми звернулись до міжнародної аудиторської компанії, і вони погодились безплатно провести аудит у міністерстві. Думаю, що це дуже важливо. Це треба зробити».

Користуючись нагодою, міністр звернувся до українських освітян, які мають друзів, колег, партнерів у Російській Федерації, щоб вони тримали з ними тісний зв'язок і повідомляли їм про ті події, які в нас відбуваються: «Закликаю освітян повідомляти про те, що реально вони бачать, про що кажуть їхні друзі, сусіди й родичі, повідомляти про дійсний стан речей».
 

Індивідуальна картка обдарованого учня

05.03.2014 23:01

 

І. ВІДОМОСТІ ПРО УЧНЯ:

1. ПІБ учня (повністю)

 

2. Дата народження

 

3. Клас

 

4. Домашня адреса

 

5. Контактні телефони/ email

 

ІІ. ВІДОМОСТІ ПРО РОДИНУ:

1. ПІБ батька, місце роботи, посада

 

2. ПІБ матері, місце роботи, посада

 

ІІІ. Напрямок розвитку здібностей

 

  • ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ЗДІБНОСТІ
  • ХУДОЖНІ ЗДІБНОСТІ
  • МУЗИЧНІ ЗДІБНОСТІ
  • ЛІТЕРАТУРНІ ЗДІБНОСТІ
  • АРТИСТИЧНІ ЗДІБНОСТІ
  • ТЕХНІЧНІ ЗДІБНОСТІ
  • СПОРТИВНІ ЗДІБНОСТІ

ІІІ. РЕЗУЛЬТАТИ УЧАСТІ В КОНКУРСАХ, ТУРНІРАХ, ОЛІМПІАДАХ, ЗМАГАННЯХ:

№ п. п

Рік

Участь в олімпіадах, конкурсах

Результат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ПЕДАГОГА

28.01.2014 22:23

 

1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.

2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.

3. Гроші та педагогіка малосумісні.

4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.

5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.

6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.

7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.

8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.

9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.

10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.

11. Намагайся їсти кожен день.

12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.

13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.

14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.

15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина.

16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.

17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.

18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.

19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.

20.Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.

21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.

22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.

23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".

24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.

25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.

26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.

27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.

новий рік сценарій

28.11.2013 22:15

Документ Microsoft Office Word (2).doc (41472)
 

робота з батьками

07.11.2013 23:21

zboru.doc (134656)
 

молитва вчителя

07.11.2013 23:18

молитва вчителя.docx (11707)
 

програма з іноземної мови

06.11.2013 22:06

inoz.doc (992768)
 

Перший блог

22.10.2013 22:56

5-11luchshij.doc (527872)
 

<< 1 | 2